Granola, iyi bir pratik ve lezzetli sabah kahvaltısı. Tercihe göre öğleden sonra atıştırması da olabilir. Hazırlaması kolay; hava almayan bir kavanoza konduğunda uzun süre dayanıyor. Aynı zamanda insanın canı tatlı çektiğinde hafif bir tatlı yerine de geçebiliyor.
Bu tarifteki bal miktarı az olduğu için malzemeler birbirine yapışıp bar gibi olmuyor, daha çok müsliye benziyor.
Biz bu granola’yı sabahları taze ananasla yiyoruz. Hem yemişler dolayısıyla besleyici hem de ananas vücudun tuttuğu fazla suyu atmaya yardımcı oluyor. Ananas ayrıca iyi bir vitamin ve mineral deposu.
100 g badem
100 g fındık
100 g ceviz
300 g yulaf
150 g bal
1 çay kaşığı tarçın
Badem, fındık ve cevizleri ayrı ayrı buzdolabı poşetinde bir çekiç yardımıyla irice kırdım. Pişirme kağıdı serdiğim fırın tepsisine yemişleri döküp karıştırdım. Fırını 180 derecede açıp 10 dakika ısıttım (fanı açık). Kırdığım yemişleri fırına verdim ve 8-10 dakika kızarttım. Sonra tepsiyi çıkardım ve fırının derecesini 150’ye düşürdüm. Yemişlerin üzerine yulaf ve balı döktüm; her yerde eşit olacak şekilde karıştırdım. Fırına verdim 10 dakika pişirdim, sonra çıkarıp karıştırdım. Bu işlemi tepsiyi çıkarıp tezgahta yaptım, çünkü fırında yaptığım takdirde kapağı uzun süre açık kalıp ısı kaybederdi. Bu işlemi 2 kere daha yaptım. Son 10 dakikada karıştırırken tarçını ilave ettim. Yulaf ve balı kattıktan sonra toplam 40 dakika pişirdim.
Pişme işlemi bittikten sonra iyice soğuması için bir kenara aldım. Soğuyunca granola’ları tepside elimle ufalayıp hava almayacak bir kavanoza koydum. İçinde kuru meyve olmadığından, uzun süre kalabiliyor.

granola_mbcb_01