(2 kişilik)
2 büyükçe fileto levrek / 2 büyük boy patates / 3-4 kaşık zeytinyağı / yarım su bardağı beyaz şarap / taze kekik / karabiber / tuz.
İki büyük patatesi soyup 2 cm kalınlığında yuvarlak şekilde doğradım. Doğranmış patatesleri 5 dakika buharda pişirdim (Ben Ikea’dan almıştım-çok pratik). 5 dakikadan fazla pişirmemeye özen gösterin. Bir fırın kabına pişirme kağıdını serdim. 2-3 çorba kaşığı zeytinyağı gezdirdim. Patatasleri fırın kabına dizdin. Biraz tuz ve karabiber serptim. Levrekleri koyup üzerine biraz tuz ve karabiber ekledim. 200 derece ısıtılmış fırında 10 dakika pişirdim. Ardından üstüne yarım bardak beyaz şarap ve 2 kaşık zeytinyağını gezdirdim. 20 dakika daha pişirdim. Son 2 dakika kala taze kekik yapraklarını da üstüne ilave edin. Kekikler ile birlikte ne kadar güzel bir koku yayılıyor inanamazsınız. O an anladım ki bu yemeğin sırrı, taze kekikte.
Yanına da güzel bir beyaz açtınız mı, sizden iyisi yok, emin olabilirsiniz…